sâmbătă, 15 ianuarie 2011

La 161 de ani de naşterea de la naşterea Poetului-Raport către Eminescu, asupra stării naţiunii

Raport către Eminescu, asupra stării naţiunii

Au trecut iată aproape fără să prindem chiar veste 161 de de la naşterea marelui Eminescu. Cate s-au întamplat din acel ianuarie 1850 şi pană azi? O Doamne, atat de multe că mi-ar trebuitot cam ataţia ani să le aştern pe hartie. Pe-o parte din întamplări le trăit însuşii Mihai. Pe celelalte le-am trăi noi ceilalţi, care i-am urmat. Omenirea a trecut prin două războaie mondiale, prin două dictaturi şi 50 de ani de totalitarism şi ciumă roşie şi ultimii 21 de ani, de aşa zisă libertate. Nu ne întreba însă cum am trecut prin toate. Cu ce costuri, cu cate sacrificii, cu cate vieţi sau morţi. Important este că am supravieţuit, ca neam şi stirpe.Am avut însă şi perioade cand puteam dispărea cu totul. Ne-au salvat cateva doar, dintre elitele noastre şi-ale Europei. Trebuie să-ţi spun însă că eşti mai actual decat ai fost poate în toată existenţa ta. Că am devenit un popor de mimi. Pană şi aniversarea ta a fost mimată, cu toate că ziua ta de naştere a fost declarată (atat de pompos), Ziua Culturii Naţionale. Mai rămane de stabilit care cultură, pentru că adevarata cultură şi oamenii ei sunt tot mai mai marginalizaţi. Locul culturii autentice este tot mai adesea luat de subcultură şi de kitch. Cat priveşte sentimentul naţional, acesta are deja alte conotaţii. Nici măcar limba romană nu mai la fel cum ai lăsat-o. E tot mai plină de barbarisme şi de expresii suburbane. Şi nuştiu cat de mandru ai fi auzindu-le.

Despre naţionalismul tău atat de sănătos, nici nu se mai poate vorbi. Se tot vorbeşte în schimb, de un naţionalism deadreptul găunos,adesea împins pană la exptremele sale teribil de periculoase. Partidul Conservator, la al cărui ziar ai lucrat ataţia ani, a dispărut cu tot cu ziar, odată cu toate partidele considerate istorice, şi a reapărut la fel ca ele, în "haine" noi, condus de fosşti securişti şi turnători la fosta Securitate, de foşti nomenclaturişti şi de tot soiul de impostori, oprtuniţi sau fripturişti, care bagatelizează totul.Au mers pană acolo încat în nimicnicia lor, au vrut să te declare Sfant. Ţi-am scris toate acestea ca să ştii cu cine mai ai deaface la 161 de ani de la propria-ţi naştere
ştefan dumitru afrimescu

Niciun comentariu: