sâmbătă, 31 iulie 2010

"ARO"- Cronica unui dezastru programat-John Perez, fostul patronul al "Aro" a caştigat procesul cu statul roman!

ARO-Cronica unui dezastru programat!
John-Perez a caştigat procesul cu statul roman!

V-a fi greu, chiar foarte greu, dacă nu şi imposibil, ca Romania să-şi mai revină foarte curand din marasmul, din văgăuna în care a fost împinsă de către această clasă politică inconştientă de ceea ce face, de răul pe care îl produce oră de oră şi zi de zi. Şi n u de un an sau doi, nici de cinci sau de 10 ani, ci de 20 de ani, ca să nu spun de vreo 56 de ani, pentru că chiar dacă pană-n 1990 ţara a fost condusă comunişti, şi după 1990 tot comuniştii şi fosta Securitate au condus. Există însă cateva mari, foarte mari deosebiri: dacă pană în 1990, alde Ceauşescu nu ştia cum să facă să supra-industrializeze Romania şi s-o facă tot mai dependentă de gazele şi petrolul sovietic, după 1990, foştii lui ciraci nu mai prididesc să distrugă tot ce-a construit Ceauşescu. Toţi mastodonţii cosntruiţi Ceauşescu au fost tăiaţi şi exportaţi ca fier vechi, toată industria romanească, mandria dictatorului candva nu mai de mult nici măcar "mormane de fier vechi" ca să-l citez pe Petre Roman (aserţiune cu care, doar parţial sunt de acord). A existat din păcate pregătit pentru Romania un plan de dezastru programat. Şi aceasta nu neapărat de "marea conspiraţie internaţională", ci de "mica" noastră "conspiraţie" autohtonă, care s-a dovedit la fel, dacă nu chiar mai puternică decat cea internaţională. Păi dacă uzinele "Dacia" au putu fi retehnologizate de către "Reanul", "Aro" aflată la numai 50 de km de "Dacia" de ce nu s-ar fi putut retehnologiza cu niciuna dintre firmele serioase cum este "Mercedes" sau BMW, care au şi "curtat-o" pe "ARO", pentru a o cumpăra? De ce oare? Doar pentru că la acel mont 1992-1993 Iliescu ţipa din toţi rărunchii că "Nu ne vindem ţara"? Nu-i nimic, nu ne-am vandut-o cand prezenta interes, pentru a o da pe gratis, pentru visteria statului, dar pe comisioane grase pentru unii ca alde Adrian Năstase, Dan Ioan Popescu (DIP), Miron Mitrea, şi toată clica PSD-istă, sau pentru Traian Băsescu, Radu Berceanu, Videanu, Oprea şi restul clicii PD-sto-PDL-istă. Cum de Uzina "Dacia" a putut fi vandută cu peste 50 milioan e USD, şi ARO, care a fost vandută lui Perez cu doar 150.000 e euro, pentru ca după 4ani să fie revandută lui Ncolae Raţiu (fiul ţărănistului Ion Raţiu), cu 16 milioane euro şi fară cateva secţii, ca FSM (vandută de Perez cu 2,7 milioane euro), CGCA şi CESAR, cată vreme valoarea de piaţă în 2003 era cu cel puţin 10 milioane euro mai mare, decat în momentul cumpărării de către Raţiu? Iată numai cate firme, unele chiar fantomă, au "căpuşat" Uzina ARO, cat a fost proprietatea lui Perez.Precizez că este o anchetă publicată de subsemnatul, în "Romania Liberă", în nr din 28.02.2006.

"Cronica unui dezastru programat!"
"ARO", falimentata de 17 firme-capusa controlate de PSD!
28 Februarie 2006

E-MAIL PRINT RSS
MĂRIME TEXT
de STEFAN DUMITRU AFRIMESCU
215 VIZUALIZARI |
Inca din 2004, la scurt timp de la venirea lui Perez la ARO, uzina a incetat sa mai prezinte bonitate pentru banci si furnizori. Prin urmare, Uzina ARO nu a mai putut contracta direct nici un credit de la nici una dintre banci. La fel, nu a mai fost posibil sa se aprovizioneze cu materii si materiale de la furnizori altfel, decat cu "banii jos". Iar la ARO, atat pana la privatizare, cat mai ales dupa, lichiditatile erau ca si inexistente.

Astfel s-a apelat la tot felul de variante. Cel mai des folosita a fost imprumutul la firmele unor afaceristi locali controlate de PSD, prin fostul director general Iustin Preoteasa. Apoi pentru stingerea datoriilor singura metoda folosita a fost cea a compensarilor. In contul sumelor imprumutate sau al materiilor si materialelor ARO a trebuit sa livreze autoturisme
si piese de schimb la preturi
absolut derizorii. De trei-patru ori mai mici decat cele de pe piata. In timp ce ARO acumula datorii de sute de miliarde de lei, patronii firmelor de la care ARO se imprumuta au ajuns sa detina lanturi hoteliere si apartamente la Paris, retea de service-uri, cate trei-patru vile si adevarate colectii de masini de lux.

Lista neagra a firmelor-capusa

Asa cum vom vedea, pe lista neagra a firmelor-capusa care au contribuit decisiv la falimentarea Uzinei ARO figureaza nume grele ale unor patroni de firme din Campulung, dar nu numai, controlate de PSD:
1) IATSA Campulung - retea de service-uri controlata de ex-senatorul PSD Constantin Nicolescu, actualul presedinte al CJ si al PSD Arges. Prin IATSA Campulung au fost efectuate majoritatea importurilor de motoare pentru ARO, Toyota si Andoria. Tot prin IATSA Campulung au fost livrate autevehiculele ARO care au facut parte din comenzile guvernamentale: ARO pentru Parlament, pentru Ministerul de Interne, MApN, microbuze pentru elevi, comanda a MEC (Ministerul Educatiei si Cercetarii), pentru ROMSILVA. Mai mult, reteaua de service-uri IATSA a asigurat si service-ul garantiei si postgarantiei autovehiculelor ARO comecializate prin IATSA;
2) SC "Aladin" SRL Galati - firma prin care conducerile ARO achizitionau tabla pentru caroseriile ARO, ocolind producatorul direct, Combinatul Siderurgic Galati. ARO are inregistrate pierderi in relatia cu "Aladin" de peste 12 miliarde de lei la nivelul anilor 2000-2004;
3) SC "Lazar Compani" SRL - o firma de transport intern si international, controlata de PSD, de la care nepotul presedintelui CJ Arges, Cristinel Nicolescu, a achizitionat pentru ARO scule si unelte de prelucrare a lemnului (!) in valoare de peste 12 miliarde de lei. In ciuda cercetarilor efectuate de Politie si Parchetul local, datorita "unchiuletului", fostul director ARO cu productia, Cristi Nicolescu, a fost scos basma curata, desi in timpul cercetarilor a stat internat in clinici bucurestene mai multe saptamani;
4) "ARO France" SA - o firma mixta prin care ARO isi exporta autoturismele pe piata franceza. ARO France a faliment in doua randuri, lasand de fiecare data o gaura la ARO de cate 2 milioane de euro;
5) "ARO France" Ltd. - tot o firma mixta care a luat locul firmei "ARO France" SA. La fel ca prima, si ARO France Ltd. a falimentat tot de doua ori, lasand un prejudiciu uzinei ARO de peste 2 milioane de euro, sume niciodata recuperate de la partea franceza. Precizam ca ambele firmele mai sus amintite au fost controlate de fostul director general al ARO Iustin Preoteasa;
6) SC "Selena" SRL - firma prin care conducerilor ARO de dupa 2000 li s-au livrat peste 30.000 tone de utilaje la pretul de 2.500-3.000 lei/kg la fier vechi, pretul pietei fiind de 7.000-8.000 lei/kg de fier vechi; SC "Selena" SRL este tot o firma controlata de PSD;
7) SC "Pomi Com Total Grup" SRL - firma ARO s-a aprovizionat cu materii si materiale, uzina oferind in compensare autoturisme si piese de schimb de zeci de miliarde. Cu sumele obtinute din vanzarea autoturismelor si a pieselor de schimb patronii "Pomi Com Total Grup", fratii Gabi si Mihai Pomarla si-au construit patru vile in localitatea Satic din comuna Dambovicioara;
8) SC "Pentarom" - firma care a imprumutat in mai multe randuri Uzina ARO, primind in compensare autoturisme si piese de schimb tot de zeci de miliarde de lei;
9) SC "Auto ARO Group" - prin ARO importa motoarele "Andoria". In contrapartida, Paul Visan, patronul firmei amintite, primea autoturisme si piese de schimb ARO. Tot in compensare, dar pentru reclama, acelasi patron a primit de la ARO piese de schimb si autoturisme in valoare de miliarde de lei;
10) SC "PIC" SRL Pitesti, firma controlata de PSD, a imprumutat ARO cu diferite sume.
11) SC "Interexpres" este o alta firma care a imprumutat ARO, primind in compensare importante cantitati de piese de schimb;
12) "Hotel Muscel", la care sunt asociati fostul director ARO Iustin Preoteasa si consoarta sa, a imprumutat uzina cu peste 1,5 miliarde de lei. Si lista poate continua cu alte firme care au concurat la falimentarea uzinei din Campulung. Firme ai caror patroni nu au fost niciodata intrebati macar de sanatate. Şi lista răamane deschisă.
Şt.D.Afrimescu

PS: Revin în zilele noastre, cu precizarea din subtitlul articolului,"Perez a caştigat procesul cu statul roman", şi citez din "Săptămana Financiară": "...John Perez a obţinut o decizie favorabilă de la instanţele romaneşti şi a scăpat de penalităţile cerute, pentru că nu a respectat contractul de privatizare".
Între timp însă, John Perez a schimbat numele firmei "Cross Lander USA Inc", cumpărătorul Uzinei ARO, în "Global Vehicles USA Incorporated". Cu cine deci s-a judecat statul roman? Cu o firmă care nu mai există(?!), "Cross Lander USA Inc" fiind dizolvată la cateva luni după ce a intrat în procedură de faliment. Şi chiar aşa fiind, John Perez, chiar a vandut activul ARO, numit "Fabrica de Scule şi Matriţe" (FSM), lui Gh. Bulugea cu de 40 de mai mult, decat dăduse pe toată Uzina Aro, respectiv cu suma de 2,7 milioane euro. Aceasta în condiiţiile în care, în contractul de privatizare se angajase că nu v-a înstrăina timp de 5 ani nici un activ al ARO, iar el a vandut FSM-ul, după mai puţin de două luni de la preluarea uzinei. Şi-atunci, cum a caştigat John Perez un proces, tocmai cu cel care îl dăduse în judecată pe drept? Cum poate caştiga o firmă care nu mai există un proces cu un stat care a crezut-o cumpărător de bună credinţă şi a dovedit exact contrariul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu